Please wait while JT SlideShow is loading images...
Photo Title 1Photo Title 2Photo Title 3Photo Title 4Photo Title 5
 
 
 
 
SOPHie-nista:- [Intan Nadiah MB0069057K77-Perak]. [Jamiah MB0045145K07-Selangor]. [Juraidah MB0047923K73-Selangor]. [Siti Badriah MB0045026K64-Selangor]. [Nur Izzati Lau MB0045033K65-Penang]. [Siti Nabilah MB0049690K18-Selangor]. [Durrani MB0045035K27-Penang]. [Bent Chindamanee MB0045133K82-Kedah]. [Nur Hidayah MB0045126K70-Kedah]. [Norhayati MB0045039K49-Kedah]. [Mohamad Syaiful Nizam MB0045042K38-Kedah]. [Nor Aziah MB0049691K41-Sabah]. [Azizul MB0049678K47-Johor]. [Nurul Ain MB0049676K02-Pahang]. [Siti Aniza MB0042871K60-N9]. [Nor Ba'ayah MB0042869K02-Perak]. [Nurul Nadiah MB0042865K47-Terengganu]. [Norhasnita MB0042861K64-Terengganu]. [Salmi Manja MB0046835K68-Selangor]. [Rohaida MB0042863K83-Selangor]. [Zuraini MB0042867K04-Selangor]. [Nor Hidayah MB0042878K40-Melaka]. [Hamida MB0038511K96-Pahang]. [Sabrina MB0038516K62-Sabah]. [Rohaya MB0038514K30-Terengganu]. [Wan Amirah MB0038520K66-Selangor]. [Sasaliza MB0038522K37-Selangor]. [Nurul Suhada MB0038419K58-Johor]. [Mohd Amiruddin MB0040125K90-Putrajaya]. [Mokhtar MB0027071K65-Pahang]. || Jom! berbelanja di SOPHie PARIS dapat $$$!.. || GMT+0800 ..... My Fashion. My Business. ||
Hari Ini:

| PELAN PEMASARAN | PROMOSI | PENGUMUMAN | MEDIA | BORANG² |
| BUSINESS CENTRE | FAQs |

AKADEMI SOPHie

Latihan

SOPHie PARIS menyediakan Ahli dengan Program Latihan bagi membantu Ahli memperolehi kemahiran perniagaan yang penting dalam membantu Ahli mengembangkan perniagaan mereka. Ia juga akan membantu Ahli dengan perkembangan peribadi.

Sesi latihan terbahagi kepada 4 kategori.

Kategori 1: Mesyuarat Penyelesaian SOPHie;
Kategori 2: Latihan Pengenalan;
Kategori 3: Latihan Kepimpinan; dan
Kategori 4: Latihan Kecantikan.

Semua sesi latihan dan aktiviti yang berkaitan adalah percuma untuk semua Ahli.

Kategori 1

Mesyuarat Penyelesaian SOPHie (MPS)

Mesyuarat Penyelesaian SOPHie (MPS) adalah acara pengenalan syarikat dimana Ahli sedia ada SOPHie PARIS boleh menjemput kawan-kawan mereka dan Ahli baru yang berpotensi bersama. Mesyuarat ini menyediakan gambaran keseluruhan SOPHie PARIS seperti maklumat berkenaan produk, peluang perniagaan seperti pelan insentif dan bagaimana untuk bermula sebagai Ahli baru. Promosi terkini bagi Ahli juga akan diterangkan semasa mesyuarat dan diberikan maklumat lanjut.

Diadakan di ibu-pejabat korporat SOPHie PARIS di dalam bilik latihan, kedai kopi ataupun di bilik mesyuarat hotel. MPS adalah latihan yang terbaik untuk Ahli membina rangkaian mereka dengan mendaftar Ahli baru.

Tempoh latihan: 1 jam.

Latihan Sedia Bermula
Di dalam Mesyuarat Penyelesaian SOPHie juga terdapat latihan ringkas yang dinamakan 'Sedia Bermula' iaitu latihan untuk membantu Ahli-ahli baru mencapai jualan pertama mereka dan memberitahu mereka tentang langkah seterusnya dan menggalakkan mereka agar mengikuti latihan SOPHie seterusnya.

Tempoh latihan: 15 minit.

Kategori 2

Latihan Pengenalan (Kategori 2)

Terdapat 2 sesi latihan pengenalan:

a. Jualan dan Latihan Kesedaran Undang-Undang (Latihan Langkah 1)
Sesi latihan ini memperkenalkan Ahli baru ke pengurusan seluruh dunia SOPHie PARIS, bilik pameran, pejabat-pejabat, gudang, program latihan dan banyak lagi. Ahli baru akan diterangkan berkenaan klausa Kontrak Keahlian, termasuk maklumat tentang harga, penggunaan dan kaedah penggunaan produk serta peruntukan yang berhubungan dengan pulangan jaminan, produk dan banyak lagi. Selain itu, Ahli baru juga akan diberikan latihan mengenai undang-undang terpakai yang berkaitan dengan jualan pelbagai-peringkat.

Sesi ini juga menyediakan platform dalam memperkenalkan kategori produk dan beberapa teknik menjual, termasuk bagaimana untuk menjual produk SOPHie PARIS dan mendapat pulangan keuntungan daripada jualan Ahli. Penjual yang berjaya akan membentangkan testimoni dan juga akan menjadi garis panduan yang ringkas dan pengenalan kepada Latihan Mendaftarkan Keahlian Ahli Baru. Sistem bonus (Pelan Insentif) juga akan dibincangkan bersama.

Tempoh latihan: 1 jam.

b. Latihan Mendaftarkan Keahlian Ahli Baru (Recruitment) (Latihan Langkah 2)
Sesi ini adalah satu forum untuk memperkenalkan peluang pendapatan (pelan insentif) dengan SOPHie PARIS dan juga bagaimana untuk menjemput dan membawa rakyat kepada Mesyuarat Peluang SOPHie dan kemudian merekrut mereka pada Ahli baru juga boleh belajar bagaimana untuk mendaftar Ahli baru, membantu mereka membesarkan jaringan dan mencapai impian bersama SOPHie PARIS.

Program latihan ini adalah satu proses yang wajib untuk memastikan Ahli memahami hak dan tanggungjawab mereka dan menduplikasikan sistem SOPHie PARIS sewajarnya dalam merekrut Ahli baru dan membuat jualan. Setiap Ahli mempunyai kewajipan untuk memahami dan bersetuju dengan dasar SOPHie PARIS.

Tempoh latihan: 1 jam 30 minit.

Kategori 3

Latihan Kepimpinan (Kategori 3)

SOPHie telah membangunkan 4 peringkat sesi latihan kepimpinan bagi Ahli yang ingin mengembangkan perniagaan mereka dan mendedikasikan perhatian penuh kepada kejayaan mereka bersama SOPHie.

a. Latihan Kepimpinan 1 - Tidak Sesekali Berputus-asa
Diharapkan kursus latihan yang intensif, Latihan Kepimpinan tidak hanya memberi inspirasi motivasi kepada Ahli yang aktif, tetapi juga mampu mendorong mana-mana Ahli yang tidak aktif. Latihan Kepimpinan disampaikan oleh krew Latihan SOPHie PARIS atau Pengurus Jualan, yang berada ketika itu sebagai seorang pakar dan wakil SOPHie PARIS.

Latihan ini membantu pemimpin mengenal pasti impian mereka, menetapkan matlamat dan objektif yang jelas dan tidak sesekali berputus-asa berusaha untuk mencapai impian mereka.

Tempoh latihan: Setengah hari.

b. Latihan Kepimpinan 2 - Membina Jaringan Kukuh
Sesi latihan ini direka untuk membantu Ahli dalam membina kumpulan jaringan yang kukuh. Bermula dengan pengukuhan asas dalam membina kumpulan jaringan yang berjaya kelak.

Tempoh latihan: Setengah hari.

c. Latihan Kepimpinan 3 - Pembentangan Berjaya
Sesi latihan ini melengkapkan Ahli dengan kemahiran yang diperlukan untuk menyediakan, menjalankan dan menilai pelbagai persembahan seperti MPS, Kelas Kecantikan.

Tempoh latihan: Setengah hari.

d. Latihan Kepimpinan 4 - Pengucapan Awam
Sesi ini direka untuk meningkatkan keyakinan Ahli dan keberkesanan sebagai penceramah umum melalui latihan yang menyeronokkan dan pelbagai aktiviti lain.

Tempoh latihan: 1 hari.

Kategori 4

Latihan Kecantikan/Produk (Kategori 4)
• Untuk Ahli dan Pemimpin

• Kandungan

  - Latihan Kecantikan
  - Latihan Produk

a. Latihan Kecantikan

Pengetahuan dan kemahiran apabila ia datang kepada kecantikan adalah penting dalam membina perniagaan SOPHie PARIS yang lumayan. Sesi Latihan Kecantikan terdiri daripada ceramah mengenai pelbagai produk kosmetik, talian peribadi dan penjagaan kulit, menjelaskan kandungan produk, penggunaan dan fungsi.

Ianya kemudiannya disusuli dengan latihan penggunaan produk kosmetik oleh para peserta dimana Penyelia Kecantikan SOPHie PARIS akan menerangkan langkah demi langkah serta proses bagaimana seseorang boleh melihat kesan yang terbaik apabila menggunakan produk kosmetik SOPHie PARIS.

Tujuan latihan kecantikan ini adalah untuk mezahirkan satu penghargaan yang mendalam tentang produk-produk kecantikan, untuk mempelajari kesan melalui pengalaman pertama menggunakan sendiri dan merasakan bagaimana produk SOPHie PARIS dapat membantu memberikan persepsi yang baik, dan lantas dengan itu menjadikan Ahli kepada pengguna.

b. Latihan Produk
Latihan Produk disediakan bertujuan untuk membantu Ahli mempelajari mengenai kategori produk-produk SOPHie PARIS. Siapakah sasaran untuk jualan produk dan siapakah yang mereka-cipta produk tersebut. Peserta juga akan diajar lebih lanjut mengenai produk seperti di mana produk dibuat, apakah bahan-bahan yang digunakan dan sebagainya.


No comments:

Post a Comment

Sekiranya anda mempunyai kemusykilan / pertanyaan / cadangan / pendapat, sila tinggalkannya di sini. Terima kasih. - Mr.K™ -








Daftar Info Ahli